ISO1002

در محیط رقابتی امروز ، نوآوری  در محصول و ارائه خدمات، سطح بالاتری را برای  پذیرش عملکرد مطلوب تعریف می کندوجود یک سیستم مدیریت شکایات مطلوب  به منظور رفع نیاز ها و نیز حفظ حقوق مشتریان از الزامات بسیار مهم برای داشتن کسب و کار موفق  می باشد.

 استاندارد رضایت مشتری ،  ISO10002استاندارد راهنما برای پیاده سازی سیستم مدیریت رسیدگی به شکایت بوده و سازمان ها را در جهت  شناسایی ، مدیریت و درک چگونگی موفقیت  در برخورد

با شکایات مشتریان کمک می کند. این استاندارد الزامات مهم و کلیدی را در جهت رسیدگی مطلوب به شکایات مشتریان تعیین می نماید. همچنین سازمان  را در

جهت شناسایی  عوامل نارضایتی مشتریان کمک می کند.

مربوط به چه کسانی می شود؟

استاندارد ISO10002 مناسب برای  سازمان ها یی است   که به دنبال بر آورده ساختن تمامی انتظارات مشتریان خود هستند. همچنین یک نیاز اساسی برای هر نوع  کسب و کاری اعم از خصوصی ، دولتی و یا آزاد می باشد